Projektmenedzsment Szakosztály alapítása
Az elektronikai-, informatikai- és távközlési technológiák forradalmi változásával a hírközlési igények gazdaságos kielégítése különféle szolgáltatásokkal oldható meg. Ugyanakkor a világszerte átalakításra kerülő távközlési szabályozás lehetővé tette a piac liberalizációját. Megindulhatott tehát a verseny a szolgáltatók és a szolgáltatások között a felhasználók igényeinek minél jobb kielégítéséért.
Így kerülhettek előtérbe azok a menedzselési módszerek, melyek a komplex távközlési és informatikai szolgáltatások hatékony, adott határidejű bevezetését teszik lehetővé. A távközlési- és informatikai szakembereket tömörítő HTE-ben 1996-ban elindult a gondolkodás egy a komplex infokommunikációs rendszereket megvalósító menedzsereket támogató projektmenedzsment szakosztály megalakítására. A HTE vezetése kiemelten fontosnak tartotta a projektmenedzsment kultúra terjesztését, amit még 1996-ban projektmenedzsment szakosztály - akkori nevén Távközlési és Informatikai Projekt Irányítók Klubja - létrehozásával és támogatásával is alátámasztott.
Projektmenedzsment Szakosztály jelenlegi vezetősége
Elnök:
Alelnökök: Szkenderovits Ildikó és Kovács Endre
Titkár: Balogh István
Klubdélután
Az 1996-ban megalakult szakosztály rendszeres klubdélutánok szervezését határozta el. A klubdélutánok (TIPIK klub) havonta a harmadik szerdánként kerültek megrendezésre 1996 őszétől 2010-ig, összesen 120 alkalommal. A klubdélutánok részletes programja a HTE programfüzetében mindig szerepelt. A TIPIK klub hagyományait 2010-től a PMSZ gondozásában a PM Teadélután ápolja havi rendszerességgel, amit a szakosztály is támogat és hírlevelében, valamint a HTE portálján a Teadélutánok programja mindig megtalálható.
Országos konferencia - Projektmenedzsment Fórum
A szakosztály megalakítását követően egy országos konferencia szervezését is megkezdte. Ez a rendezvény 1998-ban a Távközlési és Informatikai Projektmenedzsment Fórum elnevezést kapta, ami 2004-től (7. alkalomtól) a hazai projektmenedzsment szakma más szervezeteinek (FÖVOSZ, IVSZ, PMSZ, PMI Budapest) támogatását is megszerezve a PM FÓRUM nevet vette fel. 2004-től a Fórum főcíme „PROJEKTMENEDZSMENT A GAZDASÁGABAN" lett. A Fórumon a magas szakmai színvonalú előadásokkal bemutatkozó menedzserek a tapasztalatok cseréje mellett egymás megismerésére is lehetőséget kaptak. Az induló Fórum céljai, amik az elmúlt évtized alatt sem változtak a következők voltak :
- a komplex ismereteket (műszaki-technikai, pénzügyi, üzleti, jogi-szabályozási marketing) felhasználó, adott határidejű és költségvetésű, nagyméretű, összetett rendszerek megvalósítási módszertanának, eszközrendszerének bemutatása;
- a projektmenedzser kompetencia (tudás-képességek-attitűdök-tapasztalat) elemeinek, az egyes elemek mérési és fejlesztési lehetőségeinek megismertetése
- a hazai projektmenedzsment kultúra fejlődésének elősegítése;
- kiemelkedő projektmenedzserek és sikereik népszerűsítése;
- fórum biztosítása az ezen a területen működő szakemberek számára.
Az első Fórum 1998. április 16-án került nagy sikerrel megrendezésre a Thermal Hotel Margitsziget szállodában, ahol azóta is minden év áprilisának első csütörtökén a Fórum megrendezésre kerül. Az elmúlt Fórum szervező bizottságai, szponzorai, programjai a www.hte.hu oldalon megtalálhatók.
Az aktuális Fórum felhívásai a http://www.facebook.com/events/300210816757973/ Facebook oldalon követhetők.
A Fórum résztvevői 2000 óta minden alkalommal megválasztják a Fórum legjobb előadóját.
Az év projektmenedzsere
2002-ben a szakosztály kezdeményezésére az 5. PM Fórumon (április 18) először kiadásra került az „ÉV PROJEKTMENEDZSERE" díj. 2010-től a pályázatot a HTE PM szakosztály közreműködésével létrejött PM TÁBLA (tagok: ÉTE, IPMACERT.HU, IVSZ, FÖVOSZ, PMSZ, PMI Budapest) gondozza és a díj kiadása minden évben a PM Világnapon (november első csütörtöke) kerül ünnepélyes körülmények között átadásra. A díj 6 fős zsűrijében a szakosztály egy fővel képviselteti magát.
A díj weboldala: www.evprojektmenedzsere.hu. A díj elismerését jelenti, hogy a PM Fórum nyitó előadását mindig az aktuális ÉV PROJEKTMENEDZSERE tartja.
Az Év Projektmenedszere Sajtóközlemény 2020.11.04.
PMI Budapest, Magyar Tagozat – Életműdíj 2020 – Dr. Prónay Gábor, (Fényképek)
Projektmenedzsment Műhely
A PM Műhely 2010 márciusában indult - negyed éves rendszerességgel – azzal a céllal, hogy a projektmenedzsmentben érdekelt szakemberek gondolat- és tapasztalatcseréjét támogassa. A Műhely gondot fordít a hazai- és nemzetközi menedzsment eredmények megismerésének elősegítésére, az elmélet és gyakorlat távolságának csökkentésére, a projektmenedzser kompetencia fejlesztésére, a szakmai közösség kialakítására.
A Műhely beszélgetés előkészítéseként, kiemelkedő szakemberek támogatásával készített bevezető előadások (blogok) az egyes Műhelyeket megelőzve kerülnek publikálásra (https://mfor.hu/cikkek/projektmenedzsment.html) elősegítve a felkészülést és a Műhelyt az előadások meghallgatása helyett a vélemény cserére ösztönözve. A Műhely blogok teljes tára a szakosztály PM MŰHELY TUDÁSTÁR-ban megtalálható. A Műhelyek szakmai összefoglalói a Linkedin.com „PM WORKSHOP HUNGARY – PROJEKTMENEDZSMENT MŰHELY” csoportban (Groups) találhatók (https://www.linkedin.com/groups/4315748). A Műhely foglalkozáson való részvételt a PMI szervezet PMP minősítéshez 2 PDU ponttal ismeri el.
Projektmenedzsment Műhely Tudástár
2022. évi beszámoló
2023. évi munkaterv
2021. évi beszámoló
2022. évi munkaterv
Budapest, 2020. október 30.
Dr. Prónay Gábor
Események
2023.06.08. 12:30 - 2023.06.08. 18:00 |
2023.04.13. 8:30 - 2023.04.13. 18:00 |
2022.11.17. 16:00 - 2022.11.17. 18:00 |
2022.09.15. 16:00 - 2022.09.15. 18:00 |
2022.05.12. 16:00 - 2022.05.12. 18:00 |
2022.04.07. 8:00 - 2022.04.07. 18:00 |
2022.02.10. 16:00 - 2022.02.10. 18:00 |
2021.11.18. 16:00 - 2021.11.18. 18:00 |
2021.09.16. 16:00 - 2021.09.16. 18:00 | 2021.09.09. 17:00 - 2021.09.09. 18:30 |
2021.04.22. 16:00 - 2021.04.22. 18:00 | 2021.04.07. 14:00 - 2021.04.08. 18:00 |
2021.01.28. 16:00 - 2021.01.28. 18:00 |
2020.11.19. 16:00 - 2020.11.19. 18:00 |
2020.09.17. 16:00 - 2020.09.17. 18:00 |
2020.05.21. 16:00 - 2020.05.21. 18:00 |
2020.04.02. 9:00 - 2020.04.02. 17:00 |
2020.02.13. 16:00 - 2020.02.13. 18:00 |
2019.11.21. 16:00 - 2019.11.21. 18:00 |
2019.09.19. 16:00 - 2019.09.19. 18:00 |
2019.04.25. 16:00 - 2019.04.25. 18:00 | 2019.04.04. 8:00 - 2019.04.04. 18:00 |
2018.11.15. 16:00 - 2018.11.15. 18:00 |
2018.04.19. 16:00 |
2018.01.25. 13:00 |
2017.11.16. 16:00 |
2017.09.21. 16:00 |
2017.05.11. 16:00 |
2017.02.09. 16:00 |
2016.11.17. 16:00 |
2016.03.17. 16:00 |
2016.01.07. 16:00 |
2015.11.19. 16:00 |
2015.09.17. 16:00 |
2015.05.14. 16:00 |
2015.04.09. 8:30 |
2015.03.19. 16:00 |
2014.11.20. 16:00 |
2014.09.18. 16:00 |
2014.05.08. 16:00 |
2014.02.20. 16:00 |
2013.12.04. 17:00 |
2013.11.21. 16:00 | 2013.11.21. 16:00 |
2013.09.19. 16:00 |
2013.05.16. 13:00 |
2013.04.25. 16:00 | 2013.04.17. 17:00 |
2013.02.20. 17:00 |