Scheidler Balázs: Sprint vs Maraton, avagy mi a hosszú távú fejlesztés titka - Számítástechnikai szakosztály
Szeretettel várunk minden érdeklődőt a Kecskeméti Főiskola Informatika Tanszéke, a Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület Számítástechnikai Szakosztálya, és a European Organisation for Quality MNB Informatikai Szakbizottsága közös rendezvényére, az Informatika.Neked előadássorozat következő előadására
Scheidler Balázs: Sprint vs Maraton,
avagy mi a hosszú távú fejlesztés titka
Az előadás fontosabb témakörei:
Az informatikában manapság mindenki arról beszél, hogy milyen módon lehet a lehető leggyorsabb módon kész szoftvert adni a felhasználók kezébe. Legyen az a piac bármelyik szeglete, a sebesség mindenhol fontos: a mobil applikációknál csakúgy, mint a nagyvállalati szoftvereknél.
A BalaBit, mint szoftver gyártó cég nagyvállalati szoftvereket, azon belül is informatikai biztonsági termékeket fejleszt, és teszi ezt immár 15 éve. Az első kódsor leírásakor tette ezt még egy párfős cégként, egy-két fejlesztő mérnök által. Mára közel 70 fejlesztő dolgozik egy közel 180 fős szervezetben, termékeinket az alapvetően magyar ügyfélkör helyett ma már közel 90%-ban külföldön használják.
Ma nagyon sok szoftvert projektként fejlesztenek és fognak fel: az elején meghatározzuk a célokat és a határidőt, elkészítjük a szoftvert, aztán mindenki mehet a következő projektre. A tapasztalat azonban azt mutatja, hogy gyakran a szoftverek fejlesztése nem áll meg, egy-egy új funkcióra vagy hibajavításra bizony az üzemeltetés közben is szükség lesz, nem is beszélve a termék típusú fejlesztésekről, amiket akár több évtizedik fejlesztenek.
A továbbfejleszthetőség azonban nem egy triviális tulajdonság, arra tudatosan készülni kell: ha egy projekt véget ér, a produktum élesbe áll, a fejlesztőket szélnek eresztjük már egyáltalán nem biztos, hogy néhány hónap múlva hatékonyan fogjuk tudni módosítani azt. Az elején egy-egy hét fejlesztés bizony már akár hónapokig tart.
Milyen eszközökkel, módszerekkel tudjuk fenntartani a hatékony módosítás képességét? Mit kell tennünk, hogy a projekt vége után azt folytatni tudjuk, akár más fejlesztő csapattal? Erre próbál válaszolni az előadásom, amiről előzetesen csak annyit árulnék el, hogy hitem szerint nem a dokumentációban, specifikációkban és UML diagrammokban rejlik a megoldás, annál sokkal izgalmasabb.